Något som ska finnas tillgängligt för alla! :)
Verksamhetsberättelse 2010
Åseles Unga
Verksamhetsåret 2010-06-15 - 2011-02-18
Styrelsen
Styrelsen har bestått av
· Ordförande och kontaktperson Jesper Nilsson
· Kassör och bloggare Linnéa Bäckström
· Sekreterare Silvan Koc
· Vice Ordförande Markus Bäck
· Informatör Emma Hellgren
· Marknadsföringsansvarig Emil Sandström
· Ledamot Malin Eriksson
Styrelsen hade 6 sammanträden under året
Viktiga händelser under året
Under sommaren 2010 fick Åseles Unga en ny styrelse bestående av ett gäng ungdomar som ville skapa fler möjligheter till ungdomarna i Åsele. Vi har hunnit mycket på väldigt kort tid!
Den 30 Juni informerade ett gäng ur styrelsen olika företag om vår föreningen. Det ledde till ett positivt intryck hos företagen och väldigt många vuxna stödmedlemmar.
På sommarmarknaden hade vi vårt eget tält och sålde kexchoklad och läsk. Vi värvade många fler medlemmar och lyckades även skrapa ihop en slant till vårat Åseles Unga-konto.
Några ur styrelsen informerade årskurs 6-9 om Åseles Unga och samlade intresse till de olika aktiviteter och projekt vi nu har startat.
Ett av projekten är en teatergrupp där vi träffas en gång i veckan och har jätteroligt. Vi har också, med hjälp av Vuxenskolan, startat en filmredigeringsgrupp. Där får vi lära oss hur det egentligen går när man redigerar en film på ett mer professionellt sätt.
I Oktober arrangerade vi, med hjälp av kommunen och fritidsgården, en bussresa till Megazone i Umeå. Vi var 20 stycken ungdomar mellan 12 och 16 år som deltog och det blev en succé!
Ett projekt som vi länge har hållit på med är att göra Ungdomsgården till en finare och trevligare plats att spendera sin fritid på. Vi har bett UG om att köpa nya gardiner som vi satte upp och hade nyligen en målarkväll där ungdomarna själv fick måla tavlor som vi tänker sätta upp. De tre bästa tavlorna fick pris. Då hade vi även musikframträdanden från olika ungdomar från Åsele.
Verksamheten i siffror
Under året …
· hade föreningen 52 medlemmar
· hade föreningen 50 stödmedlemmar
· genomfördes 4 arrangemang